vineri, 15 octombrie 2010

Început de dicționar de crâșme

Așadar de când am ajuns în Cluj toamna asta am reluat în parte procesul de crâșming masiv început cu entuziasm și speranță anul trecut. Și precum zice expresia ”în Cluju cela e tăt o casă ș-un bufet”, marea capitală ardelenească are cu ce se mândri la capitolul crâșme, cărciumi, baruri, cafenele, bufeturi, bodegi, cluburi, restaurante, localuri. Și culmea la cât de bețiv împuțit am fost până acum încă mi-au scăpat o bună parte din locurile în care poți bea. Prin urmare mă tentează să trec în revistă, ziar și-n cartea de bucate niște locuri unde am șezut în ultima vreme și care înainte nu erau pe lista mea de băut:
Casa Taufer - jazz cafe: e un loc destul de fancy, unde principalii respiratori de aer sunt oameni bine îmbrăcați și care miros burghez. Prin urmare și prețurile sunt la fel de bine îmbrăcate. Timișoreana e 5 lei, un preț care iese clar din standardele studențești de max. 4 lei. Însă nu se poate spune că locul nu-și merită prețurile. Decorațiile sunt de bun gust, predominând țambale pe pereți și multe alte gadget-uri trendy pe care mintea mea umilă nu le poate descrie. Atmosfera e și mai interesantă mai ales dacă îl ai pe Teiu lângă tine să-ți spună bancuri cu negrii. Locul e între Casa Matei și Piața muzeului, perete-n perete cu Krajczar(Croița).
HLC - High light cafe: Cafenea care după nume bineînțeles că sună pițiponecește și te-ai aștepta să vezi mulți indivivizi cu ceafa atârnândă. Dar din ce-am văzut nu-i chiar așa. Crâșma cumva deasupra Fire-ului cum dai colțul spre Casa Matei și e un loc destul de chill ziua. În genere aduce mult a Zorki, Le general ori altele de tipul lor doar că are o cameră super-secsi cu saci dă șezut și mese joase. Muzica e ambientală și merge mai bine dacă pe lângă cafea ai la dispoziție și-un cui. Cafeaua m-o cam dezamăgit, eu care în fiecare cafenea cu nume pompos caut cafea bună, n-am prea avut ce alege. Mi-am luat o cafea vieneză, la 6 lei(deasemenea mult prea scumpă pentru standardele studențești) care în afară de frișca în abundență și gustul asemănător cu al cafelei nu prea m-o impresionat. E fain totuși că poți inspecta Piața Unirii de pe geam și poți vedea cine traversează pe trecerea de pe Memo.
Paint: crâșmă împuțită de rockeriști pletoși cu TIMI LA 3 LEI, fapt care bineînțeles mă convinge să respect locul foarte mult. Paint-ul e pe Clinicilor, cum vii de la BCU fix înainte să ajungi la Tavernă. Lumea zice că locul e viitorul Fire, chestie pe care nu pot zice c-o cred și nici c-o vreau, dar într-adevăr e tot aceeași brânză grotă cu multe cămăruțe. Se cheamă Paint pentru că vei găsi mâzgâlituri ce se vor a fi psichodelice pe pereți. Oricum e urât că dau muzica prea tare și nu te poți înțelege cu nimeni. Dar n-ai ce-i cere, Timi la 3 lei și 100 de vodkă cu 6 lei.
Deși nu vreau eu să le fac concurență la ăia din Zile și Nopți, dar văd că-i simpatic să descrii crâșme, la urma urmei la ce naiba is bun eu pe lumea asta. So, o s-o mai fac.

2 comentarii:

Alex spunea...

paint-u se merita daca vii si cu masca de gaze! Jur ca nu puteam sa respir, si-s si fumator...

ganduri_soptite spunea...

E High Life Chilout, sau altfel zis HLC, c nu e de la light. O cafea cu 6 lei e cam scumpa dar acolo imi plac sezuturile.Sunt originali la capitolul asta, peste tot gasind scaune normale. Prima, Casa Tauffer are acuma tematica in totalitate de jazz si e si un decor cam retro si arata cam aiurea. Te duci acolo sau in Insomnia, tot cam acolo esti. Paint-ul nu stiu cum e acuma, dar inainte arata cam naspa un pic si avea denumirea de Mephisto. A fost, dar nu mai stiu daca este, un bar de gay. Privind Tauffer si HLC, e si normal sa practice acele preturi avand in vedere locatia( nu sunt in Piezisa, sau undeva mai departe de centru) si pretentiile lor privind clientela.Si HLC nu se prea compara cu Zorki si cu Le General. Mai degraba cele 2 se compara intre ele atat privind decorul, cat si preturile. Sa inteleg ca Timisoreana e etalonul/standardul dupa care te ghidezi privind puburile? Ce parere ai de Atmosphera Cafe de peste drum de Sora? Ai fost pe acolo?Numai bine, colegule!